Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov
Identifikuje prvky nářečí a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití
Uceleně reprodukuje přečtený text, vlastními slovy interpretuje jeho smysl.
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů. |
zájmena |
2. 11. - projekt: 1. světová válka očima dospívajícího (práce s ukázkami z knihy Na západní frontě klid; metoda volného psaní)
9.11. - test - literatura - literatura reagující na první světovou válku
7.11 - test - slovotvorba, vrstvy jazyka |
Anglický jazyk |
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce (textový, prezentace).
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. . |
Práce s prezentačním programem . textový dokument.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text).
Halloween |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER.
Kladnýk a záporný rozkaz. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. |
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS.
Slovosled ve vedlejší větě. Spojky WEIL, DASS.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt.
31.10. Test - rozkazovací způsob sloves. |
Matematicko fyzikální základ |
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice.
Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami.
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. množina všech bodů daných vlastností, |
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla - procvičování
čočky (spojka, rozptylka)
Thaletova kružnice |
|
Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu.
Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu. |
Vznik a dějiny Československa.
Komunismus, fašismus,
nacismus.
Malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy.
Přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy.
Možnosti rozvoje Prahy.
Územní jednotky státní správy a samosprávy. |
Československo a Evropa ve 20. letech 20. století.
Osobnosti stojící za vznikem Československa, národnostní složení v novém státě, státní hranice, spor o smysl českých dějin.
Práce s historickou mapou.
Připomínka Dne veteránů. |
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
zpěv s hudebním doprovodem
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky.
Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. |
Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky.
Zabezpečení počítače, antivir, firewall. |
|
Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - sebepoznání, sebepojetí
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci |
občanskoprávní vztahy kolem nás |
Dlouhodobý úkol: organizace svatby |
Člověk a příroda |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
alkany, alkeny, alkyny
oběhová soustava |
|